Home

lørdag 3. august 2013

"La ditt lys skinne"

For en stund tilbake fikk Kris og jeg en fin oppfordring fra misjonærene. På nettsiden mormon.org har vi en unik mulighet til å følge Frelserens formaning ved å dele vårt vitnesbyrd rett fra sofaen vår. Man lager en profil så andre kan bli litt kjent med hvem vi er og hva slags liv vi lever, også i hverdagen vår. De med samme interesser eller yrker som oss kan søke opp vår profil. Det gjør det mye lettere å relatere til noen i kirken, i stedet for å kun ha kontakt med misjonærene som ofte kan virke litt fremmede. Det åpner for en hel del av Guds barn som ikke vil få eller benytte noen annen anledning til å introduseres til kirken. Kanskje akkurat din profil kan være det som gir nok trygghet til at noen tar steget med å besøke en menighet! Bare tanken på at noe så enkelt kan være med å lede til noe så stort gir meg gåsehud! Spørsmålene man får er enkle, konkrete, tar ikke lang tid, og man kan tenke på de og svare i fred og ro. 

Noe jeg likte veldig godt med å gjøre det er at jeg får mulighet til å sette meg ned å tenke på mitt eget vitnesbyrd. Selv om vi tenker på evangeliet ellers, så føles det veldig lenge siden jeg har skrevet det ned i ord. Det ble en aha opplevelse fordi jeg så klarere hvor det må styrkes, og hva Kristus betyr for meg. Jeg måtte spørre meg selv når jeg har sett Himmelske Fader sin hånd i mitt liv den siste tiden. Jeg må ærlig talt si at noen ganger tar det lenger tid å svare enn andre, men jeg ser flere og flere hverdagsmirakler jo mer åpen jeg er for å se etter de. Jeg blir mer og mer overveldet at takknemlighet. Profilen kan også redigeres etter hvert som vi vokser. Så kjære søstre, vår fantastiske hjelpeforeningspresident føler sterkt for at denne muligheten er noe som bør benyttes av flere. Alt du trenger å gjøre er å gå inn på mormon.org. Velg "profile" oppe i høyre hjørne, deretter "create a profile". så står det instrukser videre. Du kan bytte språket til norsk om du vil. Trenger du hjelp så bare spør din hjelpeforeningspresidentinne, eller noen andre. Vi er også veldig tilgjengelig om det er noe vi kan gjøre for dere! Dere er heltinner!

0 Comments:

Legg inn en kommentar